Annons
Övrigt | Publicerad 24 april 2014 14.35

H&M Man på Norrmalmstorg

I morgon öppnar H&M sin första renodlade herrbutik i Sverige – 1 000 kvadratmeter över två plan på Norrmalmstorg i Stockholm.
I butiken presenteras varumärkets samtliga herrkoncept plus en ny trendkollektion, 111 46, tillägnad butikens postnummer.
Café fick en presentation av H&M Man i morse och gladdes bland annat åt ett helt rum med sportkläder.

hm5
Entréplanet på H&M Man.

hm2
Ett helt rum med nya sportkonceptet.

hm1

hm6
H&M:s herrdesigner Andreas Löwenstam i den nya butiken på Norrmalmstorg.

Annons
Övrigt | Publicerad 23 april 2014 10.08

Nu satsar H&M och Volt på herrarna

Volt-HM-butik

Sista veckan i april förändras shoppingsituationen för alla som bor i eller har vägarna förbi huvudstaden. Då öppnar H&M och Volt renodlade herrbutiker på cirka 1 000 kvadratmeter vardera i centrala lägen.

Aldrig tidigare har svenska män haft ett större utbud av mode.

H&M Man (Smålandsgatan på Norrmalmstorg) erbjuder varumärkets samtliga herrkoncept utspritt på två våningar. På öppningsdagen lanseras även en exklusiv trendkollektion, 111 46, tillägnad butikens postnummer, som endast kommer att säljas här.

Den norska klädkoncernen Varnergruppen (Carlings, Solo, Dressman) öppnade elva butiker för herrmodekonceptet Volt i Sverige förra året. Våren 2014 adderas sex nya butiker till kedjan och en av dessa placeras i PK-huset mitt i Stockholm.

Volt erbjuder hög modeprofil utan att bli för dyra. Här märks varumärken som Filippa K, Tiger of Sweden, Tommy Hilfiger, Eton, J.Lindeberg och Whyred.

– Vi har hittat ett drömläge i hjärtat av Stockholm där vi kan nå både unga konsumenter och en affärsman som är intresserad av businesskostymer, säger Sverigechefen Toni Collin.

Voltbutiken får två våningsplan, tre entréer, en loungeavdelning och smyckas med en enorm (3×2 meter) handgjord kristallkrona.

På gatuplanet finns en 250 kvadratmeter stor denimavdelning där bland andra Diesel, Tiger Jeans, Edwin, Nudie och Neuw erbjuder sitt senaste stortiment.

H&M satsar dessutom på ett helt nytt inredningskoncept med fokus på en speciell ljussättning.

– Vi kan se att det finns ett ökat intresse för herrmode och vi vill satsa ännu mer på det segmentet. I Sverige har vi stilsäkra män med ett stort modeintresse och vi hoppas att man kommer att uppskatta vår butik, säger Martino Pessina, landschef för H&M Sverige.

Annons
Övrigt | Publicerad 14 april 2014 11.02

Alexander Wang H&M:s nya gästdesigner

H&M valde ett nytt sätt att presentera höstens designsamabete. Mitt under musikfestivalen Coachella i Kalifornien avslöjades att Alexander Wang, 30, får det prestigefulla uppdraget.
Den 6:e november lanseras kollektionen som innehåller kläder och accessoarer för både dam och herr samt en serie ”oväntade objekt”.

Bra val, om ni frågar mig. Alexander Wang är en designer vars urbana stil känns både tillgänglig och modern.

wanghm

Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M, och Alexander Wang på Coachella.

 

Övrigt | Publicerad 11 april 2014 10.43

En skinnjacka från BLK DNM

Höstens mest attraktiva jacka?
Leatherjacket 5 i handmålat skinn från BLK DNM.
Ute i butik från och med augusti.
Pris: 12 999 kronor.

image

Övrigt | Publicerad 09 april 2014 10.37

Tiger of Sweden: Bästa köpen i höst

Tiger of Sweden presenterade sin höstkollektion 2014 med en storslagen visning under Mercedes-Benz Fashion Week i januari.
I går besökte vi varumärkets showroom för att titta närmare på plaggen och accessoarerna. Här nedan är några av mina favoriter. (Ute i butik från augusti-november.)

tiger1
1) Rutig dubbelknäppt rock.

tiger2
2) Minimalistisk parkas med funktionellt tyg och smarta detaljer.

tiger4
3) Skinnväst på Tiger Jeans.

tiger3

4) Kavaj i tvättat skinn. Modellen heter ”Spencer”.

tiger6

5) Mindre weekendbag och stiliga snörskor.

tiger7
6) Lång, beige rock i mohairblandning.