Annons
Daniel Lindström
Cafés modechef Daniel Lindström skriver om trender och nyheter i modevärlden.

Annons

Paris: Nu satsar Très Bien större på sitt eget varumärke

Daniel Lindström
Dela
Tweeta
Annons

För två år sedan lanserade Malmöbaserade Très Bien en egen designad klädkollektion för att komplettera butikens sortiment med internationella streetwear- och designvarumärken.
Till våren 2017 växer kollektionen både vad gäller antal produkter (cirka 120) och ambitionsnivå. Bland återförsäljarna finns bland annat Opening Ceremony i New York och Liberty i London.
– Det här känns som en helt naturlig utveckling av Très Bien, säger Hannes Hogeman. Kollektionen speglar väldigt väl vad vi själva gillar och en stil som löpt som en röd tråd även genom vår butik.
Sport är definitivt en av influenserna för Hannes Hogeman som designat plaggen.
– Jag har utgått efter en tunn jacka med huva och sedan byggt kollektionen därifrån. Materialen är i de flesta fall lätta och luftiga vilket gör att känslan är ganska sportig.
Här finns dock en hel del skräddade plagg som kavaj, car coat och skjortor.  Passformen är genomgående ganska boxig och de längre plaggen A-linjeformade. Alla tyger kommer från Italien och produkterna är plaggfärgade (garment dyed) vilket att plaggen färgas i stora tvättmaskiner efter att all sömnaden är klar.
– Det blir mer liv i tygerna på det sättet. Olika material tar upp färgen på olika sätt, förklarar Hannes.
Just färgerna står ut i den här kollektionen. Lavendel, citrus, sand och armégrönt gör sig väldigt bra när det hänger tillsammans.

tb7

Hannes Hogeman i Très Biens showroom i Paris.

tb1

Marinblå kavaj ovanpå olivgrön car coat.

tb2

Citrusfärgad sweatshirt och kakaofärgad byxa med revär.

tb3

Skräddad kortärmad skjorta i ljus orange.

tb4

Teknisk khakifärgad väst.

tb5

Citrusfärgad kort parkas.

tb6

Plommonfärgad kort parkas med stora fickor.

Annons
Dela
Tweeta
Annons

Laddar