Hoppa till innehåll

Zlatans dofter erövrar Storbritannien

Han har redan gjort 26 mål i Manchester United och blivit älskad av Premier League-publiken. Men Zlatan Ibrahimovic gör succé även utanför fotbollsplanen. Hans två dofter, Zlatan och Supreme, har blivit en stor försäljningsframgång i Storbritannien. På Mankind, den ledande onlinebutiken för manlig doft och hudvård, säljer Zlatans dofter extremt bra sedan de lanserades i … Continued

Han har redan gjort 26 mål i Manchester United och blivit älskad av Premier League-publiken.
Men Zlatan Ibrahimovic gör succé även utanför fotbollsplanen. Hans två dofter, Zlatan och Supreme, har blivit en stor försäljningsframgång i Storbritannien.

Mankind, den ledande onlinebutiken för manlig doft och hudvård, säljer Zlatans dofter extremt bra sedan de lanserades i november förra året.

– Det har blivit ett enormt buzz kring honom i hela England och det märks såklart på försäljningen, säger svensken Erik Wide, trading manager på Mankind.

På kort tid har Zlatan-parfymerna blivit en av sajtens bästsäljare, i hård konkurrens med stora varumärken som Calvin Klein och Paco Rabanne.

– Den stora utmaningen att sälja parfym online är att kunden inte vet hur produkten doftar om man inte använt den tidigare. Då är det viktigt med ett starkt varumärke och en bra story kring doften. I Zlatans fall uppfylls båda, fortsätter Erik Wide.

Café träffade Zlatan Ibrahimovic på en country club utanför Manchester i dag där han mötte brittiska pressen. Den svenska fotbollsstjärnan var på ett strålande humör och när magasinet GQ bad om en filmsnutt och hälsning till sina läsare sa Zlatan:

– Bara om ni sätter mig på omslaget. Titta på Café!

Han skrattade brett och spelade sedan in den korta mobilfilmen för tidningens groomingredaktör Carlotta Constant.

Varför säljer Zlatans dofter så bra här i England?

– Därför att vanliga killar gillar honom så mycket. Han är cool, avslappnad och verkar inte bry sig så mycket om vad folk tycker och tänker. Han är så himla självsäker och tror på sitt eget brand, ungefär som Kanye West, och det är en stor fördel i en bransch som annars är ganska tuff att vara nykomling i, förklarar Carlotta Constant.

Och fortsätter:

– Killar i England, speciellt fotbollsfansen, är lite efter när det kommer till hudvård och parfym. Så när en fotbollsspelare som Zlatan, som de avgudar, använder och marknadsför dessa produkter, ökar försäljningen kraftigt och medvetenheten kring grooming blir större.

Zlatan Ibrahimovic med sin Supreme-doft i Manchester i dag.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.