Daniel Lindström

Daniel Lindström

Daniel Lindström

Cafés modechef Daniel Lindström skriver om mode och modevärlden.

Café besöker Volt i Uppsala

Daniel Lindström  |  Publicerad 2013-04-05 14:12  |  Lästid: 2 minuter

I vår öppnar privatägda klädkoncernen Varner-gruppen (Carlings, Solo, Dressman) en ny modekedja i Sverige.
Volt är unikt i sitt slag för att den enbart riktar sig till män och innehåller 80 procent externa designervarumärken.
– Vi ska ha en hög modeprofil och lägger oss ett snäpp ovanför konkurrenterna, MQ och Brothers, utan att bli för dyra och otillgängliga, säger Sverigechefen Toni Collin.
Volt har öppnat nio butiker i Sverige, ibland annat Malmö (Emporia), Helsingborg (Väla) och Sundsvall (Birsta). Senare i maj (16:e) tillkommer Göteborg (Nordstan) och i höst Stockholm.
Hos Volt säljs både kläder, skor och accessoarer från varumärken som Tiger Of Sweden, J.Lindeberg, Tommy Hilfiger, Whyred, Edwin och Diesel.

I går besökte Café Volt-butiken på Kungsgatan i Uppsala.

20130405-140053.jpg 20130405-140110.jpg 20130405-140124.jpg 20130405-140157.jpg

Toni Collin, Sverigechef på Volt, utanför butiken i Uppsala.

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2013-04-05 14:18