Hoppa till innehåll

Café besöker Volt i Uppsala

I vår öppnar privatägda klädkoncernen Varner-gruppen (Carlings, Solo, Dressman) en ny modekedja i Sverige. Volt är unikt i sitt slag för att den enbart riktar sig till män och innehåller 80 procent externa designervarumärken. – Vi ska ha en hög modeprofil och lägger oss ett snäpp ovanför konkurrenterna, MQ och Brothers, utan att bli för … Continued

I vår öppnar privatägda klädkoncernen Varner-gruppen (Carlings, Solo, Dressman) en ny modekedja i Sverige.
Volt är unikt i sitt slag för att den enbart riktar sig till män och innehåller 80 procent externa designervarumärken.
– Vi ska ha en hög modeprofil och lägger oss ett snäpp ovanför konkurrenterna, MQ och Brothers, utan att bli för dyra och otillgängliga, säger Sverigechefen Toni Collin.
Volt har öppnat nio butiker i Sverige, ibland annat Malmö (Emporia), Helsingborg (Väla) och Sundsvall (Birsta). Senare i maj (16:e) tillkommer Göteborg (Nordstan) och i höst Stockholm.
Hos Volt säljs både kläder, skor och accessoarer från varumärken som Tiger Of Sweden, J.Lindeberg, Tommy Hilfiger, Whyred, Edwin och Diesel.

I går besökte Café Volt-butiken på Kungsgatan i Uppsala.

20130405-140053.jpg
20130405-140110.jpg
20130405-140124.jpg
20130405-140157.jpg


Toni Collin, Sverigechef på Volt, utanför butiken i Uppsala.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.