Daniel Lindström

Daniel Lindström

Daniel Lindström

Cafés modechef Daniel Lindström skriver om mode och modevärlden.

Carlings lanserar digital kollektion

Daniel Lindström  |  Publicerad 2018-11-15 16:26  |  Lästid: < 1 minuter

Norska jeanskedjan Carlings lanserar kollektionen Neo-Ex som endast existerar digitalt. (Världens första!)
Kunden köper ett plagg online, laddar upp en bild på sig själv och får sedan de nya kläderna monterade på bilden för att kunna användas i sociala medier.

– Carlings har alltid uppmuntrat människor att uttrycka sig själva och sin egen stil genom kläder. I och med Neo-Ex hoppas vi kunna utmana oss själva och hela branschen att ta nästa steg för att utforska hur mode kan existera i den inte så avlägsna digitala framtiden”, säger Ronny Mikalsen, VD på Carlings.

De digitala plaggen (19 stycken), inspirerade av dataspel, anime och cyberpunk, kostar mellan 100 kronor. och 300 kronor.
Alla intäkter från kollektionen går direkt till WaterAid.

Sugen på nya guldbyxor? Finns hos Carlings Neo-Ex.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 16:01