Daniel Lindström

Daniel Lindström

Daniel Lindström

Cafés modechef Daniel Lindström skriver om mode och modevärlden.

Filippa K lanserar ny jeanskollektion

Daniel Lindström  |  Publicerad 2018-10-22 03:59  |  Lästid: 2 minuter

När Filippa Knutsson grundade sitt varumärke på hösten 1993 var det jeans i stretchtyg som blev den omedelbara succén. Det var helt nytt på den tiden och kunderna upplevde jeansen som mycket mer bekväma än traditionella denimmodeller.

Denna månad, för att fira 25 år i modet, lanserar Filippa K en ny jeanskollektion – FK Jeans – inspirerad av rötterna i skandinavisk minimalism och 1990-tal.
Tajmingen känns perfekt, det finns ett sug efter denim som är klassiskt i uttrycket utan krimskrams och onödiga detaljer.
Enkelt, tidlöst, snyggt.
Kollektionen innehåller nio delar totalt. För killar är det en rak jeansmodell, en jacka och en skjorta i två olika tvättar – mörk rawdenim och mellanblå. Jackan är en klassisk truckermodell med lite större och modernare passform.
– Den här kollektionen representerar vad Filippa K alltid handlat om, smarta och funktionella plagg som gör valet av kläder mindre komplicerat, förklarar Filippa Knutsson.
Det svenska arvet uppmärksammas även med marininspirerade guldknappar som utmärker sig mot blå denim.

Hur bär man blå denim snyggast i höst? Under en kamelfärgad ullrock, om ni frågar mig.

FK Jeans-kollektionen säljs från den 31:e oktober och priserna ligger mellan 1 300 kr och 2 500 kr.

Dela på Facebook
Tweeta