Annons

Daniel Lindström
Cafés modechef Daniel Lindström skriver om mode och modevärlden.

Annons
 

Florens: Streetwear håller stilen på Pitti Uomo

Den anrika herrmodemässan Pitti Uomo i Florens arrangerades i år för 93:e gången och besöktes av 36 000 personer. Imponerande.
Trots att mässan domineras av traditionella italienska varumärken som Brunello Cucinelli, Zegna, Corneliani, Boglioli med mera tar streetwear – som överallt annars – en allt större plats på scenen. Tydliga exempel på detta:
+ Den bästa och mest uppmärksammade presentationen gjordes av japanska  Jun Takahashi, Undercover och Takahiro Miyashita för TheSoloist (den första visningen någonsin utanför Japan.)
+ Kultomsusade mode-och konstmagasinet 032c från Berlin presenterade sin första hela klädkollektion på Palazzo Medici Riccard. Intresset var så stort att det fick göras fyra presentationer av modellerna istället för en som var tänkt ursprungligen. Kläderna var kanske inte superspeciella men rörelsen kring 032c är kraftfull.
+ Och detta hade besökarna på sig: Balenciaga-sneakers, bälten från Off-White, Raf Simons-sweatshirts, Calvin Klein-polotröjor med den nya logotypen och en hel del accessoarer från Gucci.

Annons

Utanför Pitti Uomo.

Backstage på TAKAHIROMIYASHITATheSoloist.

Gäster på Undercovers visning.

Front row på Undercover.

Presentationen av 032c.

Undercover hösten 2018.

En Balenziaga-man på väg in till modemassa i Florens.

Dela
Tweeta
 

Annons

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Annons

Laddar