Nya klädmärket DRKN gör succé i gamingvärlden

Märket DRKN visade upp sin nya kollektion på Fashion Week Stockholm – med kläder som riktar sig till gamers.
Den prisbelönta designern Erik Bjerkesjö (bland annat Vogue talent of the year och Pitti Uomos Who is on next) avslutade Stockholms modevecka med en bombastisk visning för nya varumärket DRKN.
I showen, som sändes live på e-sportkanalen Twitch.tv, ingick förutom svarta kläder även lasershow, rökmaskiner och uppträdande av Silvana Imam.
DRKN (darkness), som ägs av bland annat Wescs grundare Greger Hagelin, riktar sig till den enorma gamingvärlden både för inspiration och försäljning.
Stilen bestående av sport- och militärkläder är inte ny men paketeringen känns annorlunda och extremt ambitiös.
På catwalken på Berns presenterades svarta bomberjackor, huvtröjor, t-shirts, M65-jackor och sweatshirts i unisexmodeller. På fötterna hade modellerna de senaste Adidasskorna Tubular Doom och NMD Runner.
– Ytterplaggen är extremt funktionella. Vi har använt tekniska material och adderat detaljer som gör att jackorna är vändbara och att de kan användas i många olika sammanhang, förklarar Erik Bjerkesjö.
Och fortsätter:
– Vi arbetar med lager på lager som enkelt kan tas på och av.
Många av basplaggen finns redan till försäljning på drkn.com, kläderna från gårdagens visning är ute i butik längre fram i år.

Modellerna backstage efter DRKN:s visning på Berns.






