Annons

Daniel Lindström
Cafés modechef Daniel Lindström skriver om mode och modevärlden.

Annons
 

Paris: Our Legacy lanserar damkollektion

Våren 2019 kommer Our Legacy för första gången att sälja en damkollektion, 90 olika plagg och accessoarer i liknande manér som herrlinjen.
– Det känns väldigt roligt och naturligt för varumärket, säger designern Christopher Nying när när han och Jockum Hallin presenterar kollektionen för mig på Svenska institutet i Paris.
Man är tydliga med att dam- och herrkollektionen härstammar från samma värld. Vissa plagg hänger i båda kollektionerna och ska kunna användas könsneutralt. Teman och tyger är desamma medan passformen är anpassad.
– Vi startade Our Legacy 2005 och hela tiden när jag designat har det funnits en tanke om att även göra en damkollektion. Men det är först nu vi har kunskapen och möjligheterna att förverkliga den, fortsätter Nying.
Är det många som efterfrågat en damkollektion?
– Ja, både butiker och kunder. Och vi vet ju att många tjejer gillar våra herrplagg sedan tidigare och framför allt använder jeans och skjortor.
Temat på båda kollektionerna våren 2019 är natur och trädgård. Till exempel har vissa tyget inspirerats av skyddsnät för plantor och biodling.
– Vi har utvecklat tekniska linnetyger vilket passar bra i vårt universum, ”natural tech”.

Annons

Christopher Nying och Jockum Hallin på presentationen av Our Legacys vårkollektion 2019 på Svenska institutet i Paris.

Bomberjacka i linne.

Dela
Tweeta
 

Annons

 


Annons

Laddar