Daniel Lindström

Daniel Lindström

Daniel Lindström

Cafés modechef Daniel Lindström skriver om mode och modevärlden.

Solglasögon och sommarplagg i H&M:s designsamarbete med Chimi Eyewear

Daniel Lindström  |  Publicerad 2020-05-29 15:51  |  Lästid: 2 minuter

Chimi Eyewear, som precis öppnat en flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm, presenterar i dag i ett prestigefullt samarbete med H&M.
Den 4 juni släpps kapselkollektionen som förutom solglasögon innehåller retroinspirerade resortplagg för killar i pastellfärger: Skjorta, shorts, fiskarhatt, badtofflor och väska.
“Det känns kul att erbjuda våra kunder bra produkter men även att introducera glädje i form av färg denna extraordinära tid. Designprocessen med Chimi var mycket rolig och jag tror att det syns i kollektionen – den är optimistisk och tillgänglig för alla, säger Ross Lydon, designchef för herrsortimentet på H&M.

H&M och Chimi Eyewear.
Solglasögon, 399 kronor.
Skjorta, 299 kronor.
Tofflor, 149 kronor.
Shorts, 249 kronor.
Solglasögon, 399 kronor.
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2020-05-29 15:53