Hundratals tjejer och killar, kvinnor och män i både PSG:s och svenska landslagets matchtröjor trängdes utanför Colette i Paris, Frankrike på onsdagen – en butik där Karl Lagerfeld och andra modepersonligheter brukar lansera sina nyheter. I centrum stod en svensk.
– Det betyder jättemycket för Zlatan, tror jag. Det är verkligen ett statement att lansera doften i just den här butiken. Det ger credd, säger Cafés modechef Daniel Lindström.
Doften då, hur luktar den?
– Den luktar väldigt maskulint och fräscht, man känner tydliga inslag av citrus, trä och läder och jag tror det är en doft som passar i alla åldrar och både på dagen och kvällen.
– Doften är väldigt sportig och lätt och jag skulle absolut kunna ha den själv.
– Jag hade förväntat mig en väldigt kommersiell doft … men ZLATAN är samtidigt modern och signalerar självförtroende.
Betyget?
– Det är fyra av fem, säger Daniel Lindström.
Zlatan själv är nöjd med parfymen som är framtagen i samarbete med topp-parfymören Olivier Pescheux på Givaudan, och beskrivs som sportig och sofistikerad.
– Vi har gjort ett fantastiskt jobb jag och mitt team. Vi har samlat de bästa för att skapa det bästa. Nu har jag en egen parfym som jag är mycket stolt över, säger han.
Utanför butiken.
Zlatan alltid lika glad att se mig! I dag släpps doftserien Zlatan Ibrahimovic Parfums exklusivt på Colette i Paris. Café fick som första svenska media dofta på ZLATAN. ✌️ #zlatan #zlatanibrahimovic #zlatanibrahimovicparfums Ett foto publicerat av Daniel Lindström (@daniellindstrom)
* * *
Mer Zlatan!
Här är Zlatans nya satsning – första parfymen heter ZLATAN
9 gånger Durmaz och Zengin har varit Zlatans absolut största fans
Zlatans 8 sjukaste skills på träning
Zlatans kung fu-mål på PSG:s träning
8 fantastiska klipp du inte fick se i dokumentären om Zlatan